Het Cambridge 500 dieetplan

Het Cambridge 500 dieet, stap 1 van het Stappenplan, werkt met maaltijdvervangers. Deze worden door de EFSA (Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid) gezien als effectief voor gewichtsverlies en gewichtsbehoud (VO (EU) Nr. 432/2012).

Cambridge 500  is ideaal voor mensen met (zwaar) overgewicht, die willen afslanken en met andere afslankprogramma’s onvoldoende resultaat boeken. Al na enkele dagen raakt uw lichaam in ketose en start de vetverbranding. Omdat drie producten van Cambridge 500 slechts 462 kilocalorieën per dag bevat, treedt een versnelde vetverbranding op.

Verantwoord
Dit dieet is ontwikkeld aan de universiteit van Cambridge door Dr. Allan Howard. Hierover verschenen diverse wetenschappelijke publicaties. De sleutel is het lage percentage koolhydraten. Omdat u bewust minder koolhydraten binnen krijgt dan u strikt gezien nodig heeft, gaat uw lichaam zelf op zoek naar zijn eigen reserves. Wanneer deze op zijn, wordt de volgende energieleverancier in uw lichaam aangesproken: uw overtollige vet! Enkele dagen na het begin van het dieet start uw vetverbranding. Dit is een medisch volkomen verantwoorde manier om snel gewicht te verliezen.

Effectief
Onderzoeken wijzen uit dat afslanken onder begeleiding effectiever is, dan zonder begeleiding. U krijgt bij het Cambridge Weight Plan altijd gratis persoonlijke begeleiding. Samen met u bekijken we welk dieetplan het beste bij u past en gaan we uw doelen bepalen. Na een uitgebreid intakegesprek, waarin u de tijd krijgt al uw vragen te stellen, neemt u een startpakket mee en kunt u starten met afvallen!

Eenvoudig
Cambridge 500 biedt een totaalvoeding, bestaande uit drie volledige maaltijdvervangers. U hoeft dus zelf geen maaltijden samen te stellen, of calorieën te tellen en u mag er absoluut niets anders bij eten. U weet dus precies waaraan u toe bent. Het enige wat u extra gebruikt is water. Het is belangrijk dat u tijdens het dieet minimaal 2,5 liter water per dag drinkt. Dit is onder meer nodig om de afvalstoffen af te voeren, die vrijkomen bij het afbreken van de vetvoorraad. Na 3 weken gaat u groenten toevoegen aan het voedingsplan, samen met 125 gram vis/kip, vlees of vegetarische vervangers. Dit is stap 2 van het Stappenplan. Als u na 1 week weer terug wilt naar stap 1 van het Stappenplan, dan kan dat.

Weegschaal